söndag 26 april 2015

Nya snitslar fixade


En varm solig underbar dag...

Dino är inte lika förtjust i värme som jag är...

Så dagen spenderade vi i trädgården. Jag fixade med mina trädgårdsprojekt och Dino fjantade runt och "hjälpte" mig på olika sätt. Han syresätter gärna gräsmattan genom att gräva små gropar i den. När jag gräver ut för rabatter är han hjälpsam med att slita upp rötter och släpa omkring dom.

När han inte tar på sig uppgiften att hålla koll på vad Mimmi (ena katten) sysslar med. Hoppar hon efter fjärilar eller annat så är han snabbt där för att "hjälpa" till.

Eller så sitter han och spanar ut genom grinden för att kolla vad grannarna gör. De kanske gör något kuligt som han ogärna missar.

Fast han kan även ligga helt utslagen i skuggan och bara sova.

När den värsta vårvärmen har lagt sig framåt sen eftermiddag - då är Dino redo för en långprommis!

En hunduppgift jag faktiskt fick gjord idag var att sätta på plastband på mina köpta små spårklädnypor. Så nu har jag synliga spårsnitslar att använda i skog och mark så att jag inte missar hur jag har lagt spåret... ;-)

#Blogg100 - 53(100)
#spårsnitslar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar