måndag 27 april 2015

Isnosbehandling efter bus

 

Det går hett till i trädgården ibland!
Jag såg inte vad som hände men Dino höll på och "fjantade runt". Jag hörde lite oväsen och när jag går och kollar så far hammocken fram och tillbaka och Dino ser illa berörd ut och kryper in under bordet. Hmmm, vad har hänt här?

Jag kallar fram honom och funderar på hammockens hastighet - den har knappast börjat gunga av sig själv...

Jag ser på Dinos nos att där är en superliten reva och det är rätt. Hmmm, har han rejsat runt och hoppat upp på hammocken och sedan ner igen och skapat det häftiga gunget och sedan har den svängt tillbaka mot honom och dunkat till honom på nosen?

Jag plockar i alla fall fram en isbit och lägger på hans nos. Och låter den sakta smälta av värmen.
Den formar sig efter nosryggen...


Ska hålla lite koll nu bara...


Så här lugnt såg det ut lite tidigare!
Jag måste erkänna att fotot är delvis tillfixat. Mimmi (ungkatten) låg där men givetvis så hade hon hoppat ner när jag hade hämtat kameran. Så jag lade tillbaka henne...

Det finns en stor anledning till att det är svårt att fotografera katter - de gör aldrig som man säger.... (säger jag "stanna kvar" till Dino så stannar han kvar - katterna går därifrån...)


Men kors i himmelen - här sitter Mimmi kvar!


Och här har jag lyckats fånga Dino när han håller på att göra någon form av lekinvit till Mimmi med sitt ben! Han tycks leka att katterna är intresserade av hans saker och så plockar han upp dom och springer runt katterna och "vaktar dom"! Katterna bara tittar på honom... Han ser så rolig ut.


Jag kastar ut godis på gräsmattan för att Dino ska få söka lite - men han är inte den enda som tycker om hundgodis! Här har Mimmi hittat godisbiten först och Dino ser klart ogillande ut! ;-)

#Blogg100 - 54(100)
#is
#hammock
#katter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar