fredag 3 april 2015

Hundbåtnamn

 

Hmmm, om jag någon gång skaffar mig en båt - vad skulle jag då döpa den till?

Ibland undrar i alla fall jag vad folk tänker på när de döper sina båtar. Som med båten som var döpt till "Mot Elins vilja"! Var frugans namn Elin? Ska man ana en skilsmässa där någonstans?


Så finns det båtar med klar hundanknytning. Retriever och Griffon. Det låter ju klart hundvänligt.


Men ska jag köpa en båt måste det först till pengar... Mycket pengar... En jackpot i Las Vegas kanske...
Ska man ana en vinst som låg bakom namnet på denna båt månne?


Och här undrar man om ägaren mentala tillstånd...
Bonkers betyder ju tokig. knasig, snurrig.
Fast det är klar, Bonkers är namnet på en amerikansk Disneyfigur också...

#Blogg100 - 30(100)
#retriever
#griffon
#jackpot
#bonkers
#båtnamn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar