onsdag 22 april 2015

Dinos bästa belöningar


Dino har givetvis sina favoritbelöningar. De tre belöningarna som bäst fungerar på honom är:
  1. springa efter boll
  2. kampa
  3. godis
Jag använder de olika belöningarna vid olika tillfällen eller vid olika moment.

Jag har använt belöningen att få springa efter en boll som jag sparkar iväg, när jag vill arbeta upp snabbheten i något. Till exempel snabba sättanden och lägganden.

Jag har använt belöningen att få kampa vid liknande övningar som ovan. Dino varvar upp sig snabbt vid bollekar så jag måste ransonera dem och varvar då med att vi kampar lite. Något som har inte blir riktigt lika uppvarvad av.

Jag har använt belöningen godis vid både lugnare övningar och övningar som kräver mer fokus av honom. Till exempel vid platsliggningen.

Jag använder ofta godis när jag klickertränar in något nytt och kan sedan gå över till boll eller kamptrasa när jag vill få upp hastigheten eller vill få bättre precision.

Leksaken på bilden uppfyller de två översta behoven hos Dino. Jag kastar den och han får springa efter och sedan kan vi kampa om den!

Frågan är bara hur länge den håller... hahaha


#Blogg100 - 49(100)
#belöningar
#boll
#kamptrasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar