onsdag 11 mars 2015

Vardagsvariation



En omväxlande dag för denne unge herre...

Först ett besök på Albano Djursjukhus (AniCura som det nu heter) för att ta ett blodprov på Dino.
För säkerhets skull - han hade eventuellt fått i sig mina migräntabletter för några veckor sedan när han snott min plånbok och tömt ut allt innehåll! Jag hittade både alvedon- och diklofenaktabletter utspridda på golvet...

Skadorna efter en eventuell förgiftning visar sig först efter några veckor.... när levern har tagit skada.
Jag trodde egentligen inte att Dino hade fått i sig några tabletter - men kycklingmamma som jag är så ville jag vara säker. ;-)


Efter en snabbvisit på Plantagen (dit man nu får ta med sig hundar in - tack för det!) så åkte vi ut till Gärdet och gick en sväng. Soligt men blåsigt som tusan.

Dino lekte med några trevliga hundar samt plaskade runt i vattnet.


Sen åkte vi och tränade på en stor upplyst fotbollsplan som vår brukshundklubb hyr på tisdagkvällar.

Det blev bara två på kvällens platsliggning, men det är i alla fall 100% mer än om det bara hade varit Dino själv.

#Blogg100 - 7(100)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar