fredag 13 mars 2015

Gärdet - en gammal klassiker


I över 35 år har jag stannat till vid Gärdet när jag haft vägarna förbi.
Ja, jag har nog åkt dit även om jag inte haft vägarna förbi.
Ett härligt ställe där man kan ta en promenad på ängarna och ens hund kan leka med andra lösa hundar.


Förutom hundkompisar finns lite annat spännande och kul att göra...


Och så dyker denna skylt upp!
Första gången för mig på alla dessa år att jag ska behöva betala för att stå parkerad någon timma vid Gärdet!
På hela sträckan!
20 kronor i timman!
Och med en betalautomat längst upp på hörnet (där man inte fick parkera.)
Bedrövligt rent ut sagt!
Var det temporärt (det hade varit något skidevent här) eller permanent - det var nu frågan.


Men se - idag var alla skyltar borta!
Nu är det gratis igen!
Då var det bara temporärt!
Skönt - ordningen återställd!
:-)

#Blogg100 - 9(100)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar