torsdag 19 mars 2015

#Hashtaggar hit o #hashtaggar dit


Man ska tydligen hashtagga sina inlägg - både i facebook, twitter (som jag inte har) och på bloggar.

Läste förresten på wikipedia att det också kallas för fyrkantstaggar...

Nåväl, jag får väl börja så smått att hashtagga i kommande inlägg. Jag vill ju inte editera gamla inlägg och spara om...

Men hade jag kunnat hashtagga tidigare inlägg så kanske det hade blivit med orden:

#Border Collie
#BC
#Border
#får
#vallning
#valp
#falsktryffel
#hjorttryffel
#hartryffel
#tryffel
#Gärdet
#belöning
#belöningsutveckling
#valpcamp
#bajs
#mjölktänder
#miljöträning
#apport
#Greenpeace
#träning
#blogg100
#agility
#spår
#lydnad
#bruks

25 hashtaggar som täcker upp det mesta jag skrivit om hittills - tror jag i alla fall!

Så om någon söker på dessa hashtaggar, kommer de till detta inlägg bland annat, och så undrar de vilken idiot som skrev inlägget....

Men då har de i alla fall hittat hit! Kul! För mig i alla fall! Och så får de själva titta i listan på tidigare inlägg och leta efter det inlägg som bäst överensstämmer med den hashtagg som de letade på... ;-)

Kul idé va! :-)

#Blogg100 - 15(100)
#hashtag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar