måndag 9 mars 2015

Apporter i alla former o färger

Att hämta och avlämna apporter tränar vi på. Även att bara sitta med apporten i munnen.


Vi började med en kraftig plastapport.


Så stegrade vi till träapport. Apporten är tuggad på som ni ser och det beror faktiskt inte på att Dino tuggar när han hämtar den. Det beror på att han hade snott den en gång när jag glömt den framme och låg och småtuggade på den... kanske ska jag vara glad att det inte bara blev flis kvar.


Metallapporten introducerade jag tidigt. En del hundar tycker det är lite läskigt med metall mot tänderna men Dino har aldrig haft problem med den.


Och sist - den svåraste kanske, den tunga apporten. Vi är inte färdigtränade med den så bilden får illustrera det ofärdiga fasthållandet. Dino hämtar den och lämnar av till mig men vi har inte kommit så långt med att bara sitta rätt upp och ner med den i munnen. Den är tung som sagt och jag vill inte pressa Dino att hålla för länge så att han släpper/tappar den på tassarna... Jag försökte fota med självutlösare men hann inte så det får bli så här. Under inlärning som sagt.

5(100)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar