torsdag 26 mars 2015

Hundägande är ju så enkelt...


Jag har insett vad enkelt det egentligen är med hundägande!
Varför har jag ingen tänkt på detta förut?
Det räcker med att man läser fyra böcker vad jag kan se - och så kan man allt man behöver veta...
Bra va!?

Man börjar med att lära sig allt om valpen. Skitenkelt.


Så går man vidare till att läsa den enda bok man behöver läsa om träning av sin valp. Inte en massa olika böcker om olika träningsmetoder skrivna av olika människor hit och dit. Det blir så omständligt. En bok för nybörjare räcker. Effektivt.


Så givetvis en bok som handlar om den egna rasen. Så praktiskt.
Givetvis ska boken i mitt fall handla om Border Collies men denna bok får illustrera vad jag menar.


Och så får man ju inte glömma den gamla hunden. Boken heter givetvis Retired Herding Border Collies men denna bok får illustrera vad jag menar.

#Blogg100 - 22(100)
#BorderCollie
#Puppies
#Training
#forDummies

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar