onsdag 13 maj 2015

Hundvänliga bilar


Jag vill också ha en HUN på min bil!

Alternativt kan jag tänka mig en KAT.

DJU går också bra.

Kan man få B C?

Eller DIN. Hmmm, din, min eller Dino kan man ju då undra. Nä, den blev inte bra.

STO funkar också. Båda tankarna... alltså hästflicka för er som inte förstod och Stockholm...

LID kanske många kopplar rätt. I alla fall L-Ö om man får ha bindestreck.

MOR stämmer ju också. FAR får jag väl acceptera.

REN gillar jag. Båda tankarna. Jag har nästan konstant en smutsig bil så att tala om att den är ren känns bra och renkött är gott.

BIL kort o gott. Stämmer ju i alla fall.

SOL tror jag på.

Men tillbaka till hundämnen.

LYD bör ju funka. SPÅ likaledes. SÖK har jag tyvärr inga tankar på att köra. Ej heller RAP. Och inte uppskattar jag rapar helle för den delen.

AGI kanske agilityfolk kan gissa sig till.

BRU... hmmm, någon som tänker bruks? Kanske bara brun...

VAL. Hmmm, inga riksdalsval här inte utan tanken var att associera till vallning.

Men FÅR funkar ju! Och NÖT. Praktiskt.

Och såklart lite kommandon. HIT, KOM, FOT, STÅ och så vidare.

TÄV då? Någon som ska på tävling.

Ha, LBK funkar. Och därmed en massa andra klubbar också.

Ja, tänk om man kunde få bestämma själv vilken registreringsskylt man kunde ha!

Blogg100 - 70(100)
#registreringsskyltar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar