lördag 16 maj 2015

Dino i Karlstad


Har varit på Karlstad Brukshundklubb och deltagit i lydnadsdelen av Anita Axelssons läger!


Anita berättar att hennes hundar har en rejäl månadsinkomst....
85 000 i månaden...
I form av godisbitar!
Hon jobbar mycket med godis - mycket godis.

Foto: Anita Axelsson (lånat från hennes facebook)
Här tränar Dino och jag på något som behöver förbättras - ingångar och bättre position vid linförigheten. Anita gav mig de tips jag känner skulle fungera för Dino och mig att få ordning på detta.


Vittringsapportering har jag inte börjat med ännu men nu fick vi de tips vi behövde för att börja träna detta på rätt sätt från början. Nu måste jag bara åka till Beijers eller något annat byggställe och köpa en massa pinnar. Mååånga pinnar för att testa detta sätt att träna på.

Just det - att köra pinnarna i tvättmaskinen var ett bra sätt att få dem "rena" från dofter och redo att börja användas igen!


Det var blåsigt och kallt men som tur var uppehåll. Appellplanen var dock rätt blöt och mina stövlar visade sig ha en spricka i ena stöveln så jag var bra blöt om den strumpan...
(Vi kanske inte ska klaga så mycket på Lidingö BK's appellplan konstaterade jag.)


Klubben låg inbäddad i skogen, granne med golfklubben.
Men lekplatsen var helt klart inte så använd längre.
Sandlådan var vackert igenväxt.


Övernattade gjorde jag på ett underbart bed-and-breakfast som hette Alstrums Gård.
Kan rekommenderas!

Så, var det värt att åka äääända långt bort till Karlstad för att gå en kurs för Anita Axelsson?

Svaret är ett tveklöst JAAA!

Anita var rolig, hade humor, bjöd på sig själv, gödslade med tips och förslag på våra problem, fick en att känna sig sedd och hörd, osv osv osv.

Jag har sällan varit så nöjd med en kurs jag gått på!

Nästa gång får jag inkludera agilityn också...

:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar